vrijdag 20 november 2009

Тайм фор булшит

(следва дългата, леко-объркана мисъл на едно Европейско дете в Азия)
И така смятам да направя един бърз синтаксис на местната мода и тендензии а именно тези в Макау и Хонгконг. в момента около мен се вихри модно шоу, Независимо дали чакам на спирката, седя в час или с мотая безцелно из центъра . И така, дами и господа, присъдата е: местната мода е ужасно вдъхновяваща. Искам да отбележа, че няма нищо общо с модата в Европа, което леко ме озадачава понякога (нали уж всичко е made in china днес, защо тия хави ги няма из Европейския пазар???!??) Tака така сега за модата. Първо, всички по улиците изглеждат извадени едно-към-едно от life-style списание. Второ, всеки е различен, уникален, моден, шокиращ. Комбинациите са невъзможно-забвни понякога, но това, което прави модената младеж наоколо толкова уникална са самите дрехи. Случвало ми се е да стоя , пулеща очи пред някое девойче, мъчейки се да разгадая дали то носи потник или панталон, или може би и двете заедно, но някак си наобратно. Уникалност. Панталоните варират в цветова гама и форма на крачола: тесни, широки, чувалести, клош, шутовски, рицарски, турски, шарени ( с десен на калинки например), карирани – имам предвид всичко което съм смятала за уникално преди тук се носи масово , s други думи не е достатъчно да си с панаталон– нещо трябва да не му е наред. Ако панталоните са тесни, се носят с дълги и широки тениски (които нa крехките хранени с ориз телца са понякога гротескни) с невъобразимо як дизайн, шаблон, бродерия, рисунка, симка. Но истинското богатство на модните архиви се крие в разнообразието от рокли: тесниски-рокли, пуловери-рокли, якета-рокли, жилетки-рокли, потници-рокли, ризи-рокли и рокли-рокли разбира се. Pокло-образните модели са доминиращи наоколо и вдъхновяват с кройки, копчета, колани, ципове, деколтета, качулки, материи, цветове, стилове – изобщо лудница! Особено любим сред малдите девоичета е стилът на Блонди – масово – тесни, къси рокли, с виснали деколтета, блестящи допълнения и лек пънкарски полъх. В смисъл и в Европа е така, но не толкова масово и явно. Друг много любим местен елемент е клинът. Клинът се носи с всичко – рокли, блузи, потници, якета,паналони даже и с други клинове. Особено моден е черният, кожен клин или с тигров десен. Също: с десен на дървесна кора (?), на цветя, искрящ, с брокат (но някакси не изглежда кофти-евтин). Псевдо-пънкари на всеки ъгъл. Мда – тук дори и и алтернативното е масово (damn)

Личен фаворит: ръкавчетата, ръкавите, ръкавищата и мега-ръкавищата, които ти стигат до коленете. Или понякога направо си липсват и имаш само парче плат с дупка за главата, а останалото можеш да си го зашиеш сам.

Най-интересното е, че тук доминират малките бутици, в които една дреха не се повтаря – вервайте всеки стил би бил задоволен. А стиловете наоколо са многобройни. Имам една колежка, която всеки ден ме изумява с модните си решения. Любимото ми- ефирна, дантелена розова коля, с леко ретро ръкав и деколте, която просто се слива с порцелановата кожа и … мощни, пънкарски (поне в други региони на света) кубинки! Мда .... кубинките тук са навсякъде. (damn again) Във всякакви модели и цветове. Как да не са fashion тия китайци с този огромен избор наоколо и с необятните възможности на страната да произвежда. За качеството не искам да говоря защото и Polo и Gap и Luis Vuitton и Burberry и H&M и Addidas и Converse ако щете имат фабрики ей там зад границата на Макау, в небезизвестния Big Mother. И да може би сред милиардното население младите имат нужда да се изтъкнат, особено след като от 5 до 20 годишна възраст са в ужасни униформи 24/7. Как да не се поизкривиш малко? Както казах преди все едно са извадени от life-style списание... но само life-style-а нещо липсва (кубинки .. пък Риана в
слушалките). Незнам, не съм от тук и нищо не разбирам още. Сигурно няма и да разбера. Интересен ми е просто мащабът на консумизма тук. В Европа си super cool с Converse и интересно яке, а тук и бабите и хлапетата сa ултра модни. Да де .. само тези развитите региони на Китай... за западните незнам още ( но ще узная скоро, защото мега яка виза краси паспорта ми от миналата сряда). Както и да е: обощение: а) пазарът е залят с кретивни идеи, които не съм виждала никъде преди (leave the punk style alone, god damn it!!!) б) грехота е да не си купиш нещо в) ако някой се вдъхнови и иска блузо-панталон и ризо-рокля да се свързва докато съм тук. 7-те Евро ще ми ги върнете догодина за по една-две бири.

(Простете грозните ми правописни и пунктоационни грешки, писането на български на компютър ме изнервя до краен предел. )

2 opmerkingen:

Videlicet G. zei

Камс, жестоко, жестоко!Пиши по-често на български, толкова надъхващо ми подейства...иде ми да раздрусам гардероба от пантите..ХА! Кога се озова в Китай??Последно беше в Коста Рика??Моля качи снимки ка китайчета с оризови крачета!!
Обичам те!
Нед

Kamiek zei

xaxxa ami Ned shte pisha ama ako znaesh kolko bavno namiram bukvite...baaahhh. az se nachih da pisha na komp purvo na nemski, nikoga ne sum pisala na bg...ujas. haha no da trqbva praktika.

a za Kitai.. dulga i shiroka i za jalost nqma da moga da se vurna da razkaja tazi zima na po chasha vino. neznaeh za tozi blog halapinio!!! :DDD zeluvki.